skip to Main Content

Brands i forandring – ny rapport om forbrugeradfærd for virksomheder

Som aldrig før, navigerer brands i en æra under konstant forandring. I næsten alle brancher og kategorier udfordres etablerede virksomheder af startuppere, da markederne bevæger sig hurtigere end nogensinde før. Inden for kategorier som databrud, markedsvolatilitet, informations overload og digital evolution hersker der stor usikkerhed.

I rapporten ‘Fem menneskelige ambitioner og fremtidens mærker’ forfattet af konsulenthusene BBMG.com og GlobeScan.com redegøres for et grundlæggende skift på markedet for ægthed, velvære, bæredygtighed og socialt formål. Konsulentrapporten forsøger at afdække, hvordan de dybeste håb, behov og håb for en stigende generation af forbrugere vil definere vores fremtid. Ved at forstå aspirationerne – hvem de er, hvad de bryder sig om, og hvorfor de betyder noget – vil virksomhedernes brandledere blive inspireret til at tænke mere kreativt, designe mere holistisk og handle mere målrettet for en verden, hvor vi kan trives i forandring sammen.

Via cases anviser rapporten konkrete bud på hvilken grad af usikkerhed, der præger de enkelte brands og hvordan virksomhederne kan udnytte dynamikkerne til bedste konkurrencemæssige fordele for vi herigennem at kunne levere mere værdi til forbrugere, medarbejdere, aktionærer og samfund. Virksomhederne må forstå, at deres brand-ledere er i centrum for disse dynamikker og derfor må balancere kompleksiteten af ​​brandets omdømme, forbrugertillid, radikal gennemsigtighed, hyper-tilpasning og selvfølgelig forretningssalg og vækst. I rapportens opdeling arbejdes med begreberne aspirationals og purpose, som er værdidrevne på tværs af alder, hvorved SDG-målene, CØ og forretningsudvikling forenes.

Læs rapporten her via linket

Back To Top