skip to Main Content

Forretningsmodellen var klar og platformen udviklet, ligesom kolleger i branchen understregede at værditilbuddet var efterspurgt og nødvendigt. Alligevel lod kunderne vente på sig, og de gode genbrugs-byggematerialer blev aldrig sat til salg på platformen. For Dansk Genbyg blev arbejdet med værdikæder i Region Midtjyllands projekt Rethink Business – Fokuseret Værdikædesamarbejde muligheden for at vende bøtten rundt og gentænke virksomhedens værditilbud.

Der findes rigtig mange genanvendelige materialer fra nænsomme nedbrydninger, fejlbestillinger og overskud af byggematerialer derude. Det meste har stadig stor anvendelsesværdi, men ender ofte som skrot fordi materialerne ikke videreformidles.

Det problem besluttede ejerkredsen bag Dansk Genbyg sig for at løse, og udviklede en portal hvor virksomheder kunne udbyde sine genanvendelige materialer.

Set up’et var enkelt: den enkelte virksomhed skulle ikke døje med at drifte en teknologisk løsning, og skulle for at anvende platformen blot aflevere en procentdel af sin handel til Dansk Genbyg. Samtidig skulle det, at alle materialer blev samlet ét sted, gøre det meget lettere for slutkunden at finde og gøre sit køb.

Målet var derfor at oprette en markedsplads for brugte byggematerialer.

[…]

 

Back To Top