skip to Main Content

For Outercore gjorde samarbejdet med Rethink Business, at man gik målrettet efter at omstille til cirkulær økonomi. Det fik betydning for materialevalg og gav inspiration til at arbejde med en take-back-løsning.

 

Om at få den gode idé

Outercores produktidé er en lysningskasse i genbrugsplast, som vil spare tid for entreprenørerne, fordi et clicksystem gør det let at samle kassen, mens man er på byggepladsen. Idéen til lysningskassen opstod, fordi Kim Bisgaard i sin egenskab af ejer for firmaet Bisgaard Industri har et indgående kendskab til byggebranchen og ved, at alt, hvad der kan spare tid på byggepladserne, er i høj kurs hos virksomhedens kunder.

Idéen blev samtidig startskuddet til etablering af virksomheden Outercore. ”Ved at etablere Outercore holder vi
start omkostningerne adskilt fra økonomien i Bisgaard Industri, og det giver ro omkring arbejdet med at udvikle og teste lysningskassen ”, siger Kim Bisgaard, der er direktør i Outercore. Outercore søgte rådgivning til udviklingsarbejdet hos Skive Turist – og Erhvervsråd samt forskellige investorer. På dette tidspunkt kom også Rethink Business ind i processen, og det gav inspiration til yderligere produktudvikling.

”Vores tanke var oprindeligt at benytte et kompositmateriale af plast og træ. Men konsulenten fra Rethink Business udfordrede os på den ide, og vi besluttede, at kasserne udelukkende skulle produceres i genbrugsplast, fordi kompositmaterialer er svære at genanvende. Desuden holder genbrugsplast produktionsomkostninger og energiforbrug nede. Det var også i den forbindelse, vi besluttede at undersøge fordelene ved at tilbyde vores kommende kunder en take-back-løsning”, fortæller Kim Bisgaard.

[…]

 

laes-business-case


Back To Top