skip to Main Content

I afprøvningsfasen skulle virksomhederne i projekt Rethink Business arbejde videre med den forretningside, som de mente, havde det største markedspotentiale.

 

Da virksomhederne i projekt Rethink Business nåede frem til afprøvningsfasen, stod mange af dem med en bruttoliste af spændende og innovative ideer til ressourceeffektive produkter og services. Derfor var første trin ind i afprøvningsfasen at finde ud af, hvilken idé på listen, der ville have det største potentiale både forretningsmæssigt og markedsmæssigt.

Her gjorde Rethink Business-konsulenterne brug et kanvas til forretningsmodel, markedsundersøgelser og skabeloner til business cases og forretningsplaner. ‘Mange af virksomhederne havde behov for hjælp til at præcisere og konkretisere ideen og til at lave en plan for, hvordan de kan arbejde videre med den i afprøvningsfasen. Her tog vi typisk først fat i vores kanvas til forretningsmodeller, fordi det er et værktøj, der giver anledning til at tale om alle de forhold, man alligevel skal have afklaret på et tidspunkt i løbet af afprøvningsfasen’, fortæller Dorte Glensvig fra COWI, der er Vugge til Vugge og COWIs projektleder på Rethink Business.

[…]

 

laes-business-case


Back To Top